Upozornění: není možné ručně přeložit celý obsah platformy, protože platforma roste velmi rychle. Obsah je zadán v angličtině a automaticky přeložen. Omlouváme se za chyby v textu, které jsou způsobeny automatickým překladem. Protože se snažíme pomoci rostoucímu mezinárodnímu společenství uživatelů Oziway, myslíme si, že je důležitější dodat obsah mnoha jazykům mnoha lidem, přinejmenším způsobem, který je většinou správný (i když má chyby), než vynechat mnoho lidí. Pokusíme se napravit ty nejzjevnější překladové chyby.

FAQ - Frequently Asked Questions

On this page you will find the most commonly asked questions, and their answers

Customers

How to pay for an order

If you are a Customer and you made a purchase, you will need to pay for it directly to the Seller. If the product requires shipment, wait for the Seller to inform you about the Transport price. Login to your Dashboard and go to Messages where you will receive a message from the Seller. The Messages application has translation functionality so even if the Seller speaks a different language, you can communicate. The Seller will send you information about payments. You can pay using the Oziway Wallet, or any other method that the Seller prefers. Paying with the Oziway Wallet is safer, because the Seller will need to withdraw the money that is in their Oziway Wallet, and so you have time ot log a complaint if the Product is not delivered. If you want to pay with Oziway Wallet, you need to top it up first. To do so, login and go to the Wallet application, and use the DEPOSIT button . You will be redirected to the chosen payment method gateway (website)

 

Časté otázky – nejčastější dotazy

Na této stránce najdete nejčastěji kladené otázky a jejich odpovědi

Zákazníci

Jak zaplatit za objednávku

Pokud jste zákazníkem a provedli jste nákup, budete za něj muset zaplatit přímo prodávajícímu. Pokud výrobek vyžaduje odeslání, počkejte, až vás prodávající informuje o ceně přepravy. Přihlaste se na řídicí panel a přejděte na zprávy, kde obdržíte zprávu od prodejce. Aplikace Zprávy má funkci překladu, takže i když prodávající mluví jiným jazykem, můžete komunikovat. Prodávající vám zašle informace o platbách. Můžete platit pomocí Peněženky Oziway nebo jakýmkoli jiným způsobem, který prodávající preferuje. Placení s Peněženka Oziway je bezpečnější, protože prodávající bude muset stáhnout peníze, které jsou v jejich Oziway Peněženka, a tak máte čas ot log stížnost, pokud produkt není dodán. Pokud chcete platit s Peněženkou Oziway, musíte ji nejprve doplnit. Chcete-li tak učinit, přihlaste se a přejděte do aplikace Wallet a použijte tlačítko DEPOSIT . Budete přesměrováni na vybranou bránu způsobu platby (webová stránka)

 

Zobrazit původní text automaticky přeloženo

Who delivers the products to you

The Seller delivers the items to you. The contact details to the Seller are on the item card [Seller Details], you can also write to the Seller using the Messages application which has a built in translation functionality, this will make things easier even is the Seller speaks a different language

 

Why can I not pay for items online immediately after the purchase

Only some items (like Digital products) are available with the immediate online payment option. For the rest of the items, You need to pay the Seller with the Oziway Wallet application, or by Wechat, PayPal, Bank transfer, Cash, or other methods that are preferred by the Seller. Negotiate with the Seller how to pay

 

How much does it cost to make a payment in the Oziway system?

Just like with Withdrawals (payouts), we also need to cover the costs of Deposits (Payins, Payments to us, you making a payment to the Oziway system). For this, we need to charge an administration fee of 5% of the amount being paid.
The paid amount will be increased by the administration fee. We need this fee to pay for costs of payment gateways or banks that charge us this fee

example:

column #1: Amount you want to pay to the Seller

column #2: Administration fee

column #3: Amount that you will actually pay

#1#2#3
100 USD5 USD105 USD

 

Is Oziway a safe marketplace

As with all internet ecommerce marketplaces, you should take precaution who you send money to. Try to deal with Sellers who have the best reputation
To increase the chance of positive Customer experience, we have introduced 3 tools to help the Customers
1) the Customer Protection Programme, where we release the funds to the Seller after we know, that you received your item 2) the Verified Seller Programme where a Seller will have the Verified Seller icon, after he sends us all formal documents and photos of the factory or office, to prove that they are running a legitimate business 3) the Promoters promote those Sellers which they know are safe (they have promoted these Sellers before and have received commissions). This is unique in Oziway. See on Oziway which Promoters promote which Products

 

What is the Customer Protection Programme

You can buy any product or service listed with Oziway, and pay directly to the Seller using a Bank transfer or other means. However, if you would like to pay using the Oziway Wallet for these products, you can do so, and in such cases, we will release the money to the Seller after we are sure that You received the Product. Even though the items will be delivered by the Seller of the product, we will need to know from you when You receive the item. If you do not tell us about the status of the delivery, we will assume that you received it after 7 days of estimated delivery time. Tell us if there is a problem with the delivery.
To increase the chance of positive Customer experience, we also advise Sellers to join our Verified Seller programme. For a Seller to be verified, they need to send us all formal documents and photos of the factory, to prove that they are running a legitimate business

 

All users

How to withdraw money from your Oziway Wallet

To withdraw money you have to login to your account on Oziway and then from the Promoter menu, click on the Oziway Wallet application
In the Wallet application, click on Withdraw
Then, enter the amount to withdraw, choose the method of payment (bank account, PayPal, WeChat or Western Union, Revolut), and enter the account details
If you want to withdraw to a bank account, its important the account number is in an IBAN format (with the 2 letter country code in the beginning of the number)
If you are not sure how to fill out the withdrawal form, contact us using the Chat function, or the Messaging module to the Administrator

 

How to withdraw money to a different bank account

If you want to receive a payout to a different email address (in Paypal) or a different mobile number (in WeChat) then the one which is registered with us, then on the Payout Request Form you can enter this data in the comments field. Please note that such payout requests might take longer to be fulfilled, since we have to verify the data

 

How long does it take for Oziway to pay me the money

It depends on how the payment is to be made. With bank transfers, this takes from 3 to 5 days. With PayPal it should take less. With WeChat it also is pretty quick. We need to verify all payments before sending the request to the bank. Please remember that we make payments once per month at the end of the calendar month. Payment requests should be made 7 days before the end of the month, for us to send them in that month

 

Do you take taxes from my withdrawal request

We don’t need any contract with you in order to pay you out. We also do not decrease your payout to pay taxes. If you are an Australian resident then we will need this information from you including your ABN (Australian Business Number) or TFN (Tax File Number). If you are a resident of any other country then we will need to know this. This is all done during your first withdrawal request (we need to verify your tax residency – in which country you pay taxes). This will not last more than several days. You will need to pay taxes in your country and you can use the tax reports on your business dashboard to fill out your own tax forms. We will not help you here

 

How much does it cost to get the withdrawal request paid out

We need to take 5% from the payout, this is the administration fee. We have to pay for the external payment company, like Transferwise.com for example for bank transfers. For Western Union payouts, the cost is 10%. Every time you request a withdrawal and choose a Payment method, you will see the cost of the operation

example:

column #1: Amount you request to withdraw

column #2: Administration fee

column #3: Amount that you will receive

#1#2#3
100 USD5 USD95 USD

 

 

Promoters

How Much Can a Promoter Earn with Oziway

It depends on two things:

- How well you promote your website or the items
- How well you grow your organization

But from our experience, we feel confident that Promoters that follow our steps should earn 50 USD per month or more, just on the small retail transactions. And then there are the large wholesale transactions which are worth a lot more money

In Oziway, you can receive an Active Commission and a Passive Commission. Grow your organization, invite others, and when you hear that someone needs an Item which is available on Oziway, invite them to buy the item from Your Oziway website

By promoting your website and the Items published there, you will earn an Active Commission from the generated sales. By growing your organization (so that others earn an Active Commission), you will earn a Passive Commission

Grow your organization by inviting others to register from your website, and tell your friends in your organization to grow their organizations also. This will be the basis for Passive Commission for you and your friends

The secret of success in Oziway: Grow your Organization by inviting Promoters and Customers

How can I start promoting

To start Promoting, you first have to register in Oziway (its free), and then you need to setup your free website which will feature products and categories chosen by you for promotion on the internet. When someone decides to make a purchase on your website, you don’t need to send or sell anything - the Seller of the purchased product delivers the product and once we receive the commission from the Seller, you receive your part of the commission (a part of that commission is also paid to the recruiter that invited you to the Oziway community
Read more here

 

Does it cost anything to be a promoter on Oziway

Oziway is free for Promoters. Being a part of our Promoter community does not cost you anything. And you don’t have to do anything. You can earn additional money by promoting offers listed on Oziway. If someone buys something from your Oziway website (this product or service is delivered by the Seller and we receive a commission from the Seller), then you receive a large part of that commission. The person that invited you to Oziway will also receive a small part of that commission, just like you will receive a small part of the commission of each Promoter that you invited into Oziway. So keep promoting and keep inviting

 

How to setup my website for Promoting

When you register in Oziway, you first need to setup your account. Fill in your telephone number, email address, marketing messages and choose your product categories, and also choose your country of choice (where you intend to promote the store). Its best to use the same email address that you use in PayPal, or mobile phone that you use in WeChat (China), as these are the accounts that we will be making money transfers to. You receive from us your own “internet website” address full of products within the categories that you have chosen. You can change your profile and choose different categories at any time

All the products within the categories that you have chosen, get automatically added to your store. If you have configured your store to include entire categories of items, if new items are added to those categories, they will appear in your store automatically. If you have chosen specific items to appear in your store, new items will not appear automatically

 

How can I promote items added by a specific Seller

Setting up your personal website to feature a specific sellers products is easy. Read more here

 

Who delivers the products to the customer

The Seller delivers the items - don’t worry, you the Promoter don’t have to send any item to anyone. All you do is promote your Oziway website. It is the Seller that sends the item, collects the money and pays the commission to Oziway so that we can pay you

 

Active Commission

Active Commission is what you earn when your promotion directly results in a transaction being made. You told someone about your Oziway website and that person bought an item. As soon as we receive the commission from the Seller, we pay most of it to you. Your commission is called 1st level commission. A small part of that commission will stay in Oziway and also we will pay the Promoter that invited you to Oziway

 

Passive Commission

Passive Commission is what you earn when you invite a friend to be a Promoter in Oziway, and that friend promotes their own Oziway website or product which results in a transaction being made. The friend told someone about their website and that someone bought the item. As soon as we receive the commission from the Seller, we pay most of the commission to your friend, but you also receive a small part of the commission for growing your organization. Your commission is then called the 2nd level commission and your friends commission is called the 1st level commission. A small part of the commission will stay in Oziway

 

Make Your Organization International

In Oziway there are no boundaries. Even though it makes more sense to Promote the products in your home country to your friends, you can promote and recruit Promoters around the world. And the more promoters are in your organization, the better chance you will have of receiving attractive passive income

 

Promote professionally on Oziway

From time to time, we will have special, high income “premium” projects. Big transactions to promote. We will contact directly those Promoters that have a track record of good organization growth to give them a chance to help in a big transaction

 

How can I create a custom offer for my customer

We have made available a quotation system that you can use to send individual quotations to your customers. This only works for large, wholesaler products. Read more here

 

How you receive your commission

All commissions are calculated from USD and then paid out to your Bank account or PayPal or WeChat, Revolut or even Western Union in your national currency

After a completed transaction that you promoted (or a friend that you invited to Oziway), the commission amount (Active or Passive) is added to your balance in the Oziway Wallet application. To receive your money, you have to make a Withdrawal Request from the Oziway Wallet. Tell us if you want us to pay you to a Bank Account, or Wechat, or PayPal or Revolut account or a Western Union office

 

Do any forms or documents need to be filled out before the payout

We require an online form to be filled out (Tax Verification Form) so that we know where you are from (in which country you pay taxes). This form is available on your Business Dashboard. We pass that information to Oziway Payment Services (as defined in the Agreement) for Payment processing

 

 

Sellers

Does it cost anything to be a seller on Oziway

Adding items to Oziway is free. Being a part of our Seller community does not cost you anything if we don’t sell anything for you. You can list all your products and if you don’t sell anything on Oziway, you will not pay anything. The only payments that you will be obligated to pay, are the commissions that you declare to pay for the sale of each one of your Items. You tell us how much you can pay from the sale that we make for you. You define the percentage levels of commissions when you post the items

 

What is a Verified Seller and how to become verified

A verified seller is a Seller which has been verified by Oziway as being a safe and trustworthy business partner. Being verified means that people will trust you more as a Seller. Once you become a verified seller, you receive the Verified Seller badge on your item page. To become a Verified Seller, we need to know who you are, we will need your company documents and possibly proof that you have an office or a factory
If you want to become a Verified Seller, please contact us by requesting further information from your Business Dashboard. We will send you details of what information you need to provide to us

 

How to make my item available in many countries

To make your item available in many countries, you need to add is as a Global Offer. A global offer is an item which is able to be delivered by You to a Customer anywhere in the world. It is entered on Oziway as a Global Offer and then , after about one hour it becomes available on all Oziway pages, in all different currencies (calculated automatically) and translated automatically into many languages. If the item is a physical product, then it will have to be sent to the Customer in another country, you wil have the option to inform the Customer about the additional cost of shipment

 

How can I receive a payment for my items that are sold with an Online payment

If you had a Digital (Downloadable) Product and the Customer paid for it online, go to the Oziway Wallet application and click the Withdrawal button. Enter your account details and amount that you would like to withdraw, and wait for the payment. Payments are made once per month

 

When adding an item, what does [days needed for verification] mean

It means that you, the Seller, need this many days to finalize the transaction. You need to receive money from the Customer, and deliver the item

 

When adding an item, what does [Approximate Delivery Time] mean

This is how much time you the Seller need to deliver the item to the Customer, the delivery time will be approximate because it depends on where the product is going to be sent. This information is displayed on the item page for the Customers to see

 

When adding an item, do my products need to be verified ?

If you are a Verified Seller, the items are not verified, they become published immediately after you add them. If you are not a Verified Seller, they need to be verified (on the screen) by the Oziway team to make sure that they comply with the Terms and Conditions of our platform

 

When adding an item why does Oziway ask me to enter the price in USD

The USD price needs to be used if the item is available for delivery in many countries, because from that USD price we automatically calculate all the other currencies, using daily updates by xe.com

 

How can I add items which my factory exports

We have added the possibility to publish items available in wholesale quantities. These are added without specific prices, just a price range. You can post a minimum order quantity and a price range, and then when a Customer is interested, you can negotiate the conditions of the transaction using the Oziway Messages system which has a translation function which is helpful when the Seller and Customer speak different languages. Read more here

 

How To Sell Products

If you want to offer a product or service, go to the Oziway page in your country (or the global Oziway.com page) and login to your Business Dashboard. There you will find an option to [Add an Item]. Adding an item is FREE. It does not cost you anything to add the item to our database. All that you need is specify the % commission that you will pay to Oziway after your item is promoted and a Customer pays for it. We need this payment so that we can pay the Promoters. You only pay the % commission once you receive the payment from the Customer and deliver the item to the Customer

Kdo vám dodává produkty

Prodávající vám zboží doručí. Kontaktní údaje prodávajícího jsou na kartě zboží [Podrobnosti o prodejci], můžete také napsat prodávajícímu pomocí aplikace Zprávy, která má zabudovanou funkci překladu, což usnadní i to, že prodávající mluví jiným jazykem

 

Proč nemohu platit za položky on-line ihned po nákupu

Pouze některé položky (například digitální produkty) jsou k dispozici s možností okamžité online platby. Pro zbytek položek, Musíte zaplatit prodávajícímu s aplikací Oziway Wallet, nebo Wechat, PayPal, bankovní převod, hotovost, nebo jiné metody, které jsou preferovány prodávajícím. Vyjednávejte s prodávajícím o tom, jak zaplatit

 

Kolik stojí platba v systému Oziway?

Stejně jako u výběrů (výplaty), musíme také pokrýt náklady na vklady (Payins, Platby pro nás, provádíte platbu do systému Oziway). Za tímto účelem musíme účtovat administrativní poplatek ve výši 5 % z částky, která je zaplacena.
Zaplacená částka bude zvýšena o administrativní poplatek. Potřebujeme tento poplatek na úhradu nákladů na platební brány nebo banky, které nám tento poplatek účtují

Příklad:

column #1: Částka, kterou chcete zaplatit prodávajícímu

column #2: Administrativní poplatek

column #3: Částka, kterou skutečně zaplatíte

#1#2#3
100 USD5 USD105 USD

 

Je Oziway bezpečným tržištěm

Stejně jako u všech internetových tržištích elektronického obchodu, měli byste přijmout opatření, kdo pošlete peníze. Snažte se vypořádat s prodejci, kteří mají nejlepší pověst
Abychom zvýšili šanci na pozitivní zákaznickou zkušenost, zavedli jsme 3 nástroje, které zákazníkům pomohou
1)programu ochrany zákazníků, kde uvolníme finanční prostředky prodávajícímu poté, co se dozvíme, že jste obdrželi 2)program ověřeného prodejce, kde bude mít prodávající ikonu ověřeného prodejce poté, co nám zašle všechny formální dokumenty a fotografie továrny nebo kanceláře, aby prokázal, že provozuje legitimní podnikání 3)pořadatelé propagují prodejce, o kterých vědí, že jsou v bezpečí (tyto prodejce již dříve propagovali a obdrželi provize). To je jedinečné v Oziway. Podívejte se na Oziway, které pořadatelé propagují které produkty

 

Co je program na ochranu zákazníků

Můžete si koupit jakýkoliv produkt nebo službu uvedenou u společnosti Oziway a zaplatit přímo prodávajícímu bankovním převodem nebo jiným způsobem. Nicméně, pokud byste chtěli platit pomocí Peněženky Oziway pro tyto produkty, můžete tak učinit, a v takových případech, budeme uvolnění peněz prodávajícímu poté, co jsme si jisti, že jste obdrželi produkt. I když zboží bude dodáno prodávajícím produktu, budeme potřebovat vědět od vás, když obdržíte položku. Pokud nám neřeknete o stavu dodávky, budeme předpokládat, že jste ji obdrželi po 7 dnech odhadované dodací lhůty. Řekněte nám, jestli je problém s dodávkou.
Abychom zvýšili šanci na pozitivní zákaznickou zkušenost, doporučujeme také prodejcům, aby se připojili k našemu programu ověřeného prodejce. Aby byl prodávající ověřen, musí nám poslat všechny formální dokumenty a fotografie továrny, aby dokázal, že provozuje legitimní podnik

 

Všichni uživatelé

Jak vybrat peníze z peněženky Oziway

Chcete-li vybrat peníze, musíte se přihlásit ke svému účtu na Oziway a pak z nabídky Pořadatel, klikněte na aplikaci Oziway Wallet
V aplikaci Wallet klikněte na Withdraw
Poté zadejte částku, kterou chcete vybrat, zvolte způsob platby (bankovní účet, PayPal, WeChat nebo Western Union, Revolut) a zadejte údaje o účtu
Pokud chcete vybrat na bankovní účet, jeho důležité číslo účtu je ve formátu IBAN (s 2 písmeny kód země na začátku čísla)
Pokud si nejste jisti, jak vyplnit formulář pro výběr, kontaktujte nás pomocí funkce Chat nebo modulu Zasílání zpráv správci

 

Jak vybrat peníze na jiný bankovní účet

Pokud chcete obdržet výplatu na jinou e-mailovou adresu (v Paypalu) nebo jiné číslo mobilního telefonu (ve WeChatu), pak to, které je u nás registrováno, pak na formuláři žádosti o výplatu můžete tyto údaje zadat do pole komentáře. Vezměte prosím na vědomí, že splnění těchto žádostí o výplatu může trvat déle, protože musíme ověřit

 

Jak dlouho trvá, než mi Oziway zaplatí peníze.

Záleží na tom, jak má být platba provedena. Při bankovních převodech to trvá od 3 do 5 dnů. S PayPal by to mělo trvat méně. S WeChat je také docela rychlý. Musíme ověřit všechny platby před odesláním žádosti do banky. Mějte prosím na paměti, že na konci kalendářního měsíce provázíme jednou měsíčně. Žádosti o platbu by měly být podány 7 dní před koncem měsíce, abychom je zaposlali v tomto měsíci

 

Berete daně z mé žádosti o výběr

Nepotřebujeme s vámi žádnou smlouvu, abychom vás mohli vyplatit. Také nesnižujeme vaši výplatu platit daně. Pokud jste australský rezident, pak budeme potřebovat tyto informace od vás, včetně vašeho ABN (australské obchodní číslo) nebo TFN (daňové číslo souboru). Pokud jste obyvatelem jiné země, pak to budeme potřebovat vědět. To vše se provádí během vaší první žádosti o výběr (musíme ověřit váš daňový pobyt - ve které zemi platíte daně). To nebude trvat déle než několik dní. Budete muset platit daně ve vaší zemi a můžete použít daňové přehledy na firemním řídicím panelu k vyplnění vlastních daňových formulářů. Nepomůžeme vám zde

 

Kolik stojí vyplacení žádosti o výběr

Musíme vzít 5% z výplaty, to je administrativní poplatek. Musíme platit za externí platební společnost, jako Transferwise.com například za bankovní převody. U výplat westernunionu je cena 10%. Pokaždé, když požádáte o výběr a zvolíte způsob platby, uvidíte náklady na operaci

Příklad:

column #1: Částka, o kterou požádáte o stažení

column #2: Administrativní poplatek

column #3: Částka, kterou obdržíte

#1#2#3
100 USD5 USD95 USD

 

 

Stimulátory

Kolik může pořadatel vydělat s Oziway

Záleží na dvou věcech:

- Jak dobře propagujete své webové stránky nebo položky
- Jak dobře pěstujete svou organizaci

Ale z našich zkušeností jsme přesvědčeni, že pořadatelé, kteří dodržují naše kroky, by měli vydělávat 50 USD měsíčně nebo více, jen na malých maloobchodních transakcích. A pak jsou tu velké velkoobchodní transakce, které stojí mnohem více peněz

V Oziway můžete obdržet Aktivní komisi a Pasivní komisi. Růst vaší organizace, pozvat ostatní, a když uslyšíte, že někdo potřebuje položku, která je k dispozici na Oziway, pozvat je ke koupi položky z vašeho webu Oziway

Propagací vašich webových stránek a položek, které jsou zde zveřejněny, získáte aktivní provizi z generovaných prodejů. Tím, že vaše organizace (tak, aby ostatní získali aktivní komisi), získáte pasivní komisi

Rozšiřte svou organizaci tím, že pozvete ostatní, aby se zaregistrovali z vašeho webu, a řekněte svým přátelům ve vaší organizaci, aby také rozvíjeli své organizace. To bude základem pro pasivní komisi pro vás a vaše přátele

Tajemství úspěchu v Oziway: Rozšiřte svou organizaci pozváním pořadatelů a zákazníků

Jak mohu začít propagovat

Chcete-li začít podporovat, musíte se nejprve zaregistrovat v Oziway (jeho zdarma), a pak je třeba nastavit bezplatné webové stránky, které budou obsahovat produkty a kategorie, které jste si vybrali pro propagaci na internetu. Když se někdo rozhodne provést nákup na vašich webových stránkách, nemusíte nic posílat ani prodávat - prodávající zakoupeného produktu dodává produkt a jakmile obdržíme provizi od prodávajícího, obdržíte svou část provize (část této provize je také věnována náboráři, který vás pozval do komunity Oziway
Další informace Tady

 

Stojí to něco být promotérem na Oziwayi?

Oziway je zdarma pro pořadatele. Být součástí komunity pořadatelů vás nic nestojí. A nemusíš nic dělat. Můžete si vydělat další peníze tím, že propaguje nabídky uvedené na Oziway. Pokud někdo něco koupí z vašich webových stránek Oziway (tento produkt nebo služba je dodávána prodávajícím a obdržíme provizi od prodávajícího), obdržíte velkou část této provize. Osoba, která vás pozvala do Oziway, také obdrží malou část této provize, stejně jako obdržíte malou část provize každého pořadatele, který jste pozvali do Oziway. Takže mějte podporu a stále zvoucí

 

Jak nastavit své webové stránky pro podporu

Když se zaregistrujete v Oziway, musíte nejprve nastavit svůj účet. Vyplňte své telefonní číslo, e-mailovou adresu, marketingové zprávy a vyberte si kategorie produktů a také si vyberte zemi, kterou si vyberete (kde chcete obchod propagovat). Jeho nejlepší použít stejnou e-mailovou adresu, kterou používáte v PayPal, nebo mobilní telefon, který používáte v WeChat (Čína), protože se jedná o účty, které budeme dělat peníze převody. Obdržíte od nás svou vlastní "internetovou stránku" adresu plnou produktů v kategoriích, které jste si vybrali. Svůj profil můžete kdykoli změnit a vybrat různé kategorie.

Všechny produkty v kategoriích, které jste zvolili, se automaticky přidají do obchodu. Pokud jste nakonfigurovali úložiště tak, aby zahrnovalo celé kategorie položek, pokud jsou do těchto kategorií přidány nové položky, zobrazí se ve vašem obchodě automaticky. Pokud jste zvolili konkrétní položky, které se mají zobrazit ve vašem obchodě, nové položky se automaticky nezobrazí

 

Jak mohu propagovat položky přidané konkrétním prodejcem

Nastavení osobních webových stránek tak, aby obsahovaly konkrétní produkty prodejců, je snadné. Přečtěte si více Tady

 

Kdo dodává produkty zákazníkovi

Prodávající doručuje položky - nebojte se, pořadatel nemusí nikomu posílat žádné položky. Vše, co udělat, je podporovat své webové stránky Oziway. Je to prodávající, který posílá položku, vybírá peníze a platí provizi Oziway, abychom vám mohli zaplatit

 

Aktivní komise

Aktivní komise je to, co získáte, když vaše propagace přímo vede k uskutečnění transakce. Někomu jsi řekl o svých webových stránkách Oziway a ten člověk si koupil předmět. Jakmile obdržíme provizi od prodávajícího, většinu z nich vám zaplatíme. Vaše provize se nazývá provize první úrovně. Malá část této provize zůstane v Oziway a také zaplatíme pořadateli, který vás pozval do Oziway

 

Pasivní komise

Pasivní provize je to, co získáte, když pozvete přítele, aby se stal pořadatelem v Oziway, a tento přítel propaguje vlastní web ovou stránku nebo produkt Oziway, což vede k uskutečnění transakce. Přítel někomu řekl o svých webových stránkách a že někdo položku koupil. Jakmile obdržíme provizi od prodávajícího, zaplatíme většinu provize vašemu příteli, ale také obdržíte malou část provize za růst vaší organizace. Vaše provize se pak nazývá provize 2. Malá část komise zůstane v Oziway

 

Udělej si svou organizaci mezinárodní

V Oziway nejsou žádné hranice. I když má větší smysl propagovat produkty ve své domovské zemi svým přátelům, můžete propagovat a rekrutovat pořadatele po celém světě. A čím více propagátorů je ve vaší organizaci, tím větší šanci budete mít na získání atraktivního pasivního příjmu

 

Propagovat profesionálně na Oziway

Čas od času budeme mít speciální, vysoké příjmy "premium" projekty. Velké transakce na podporu. Budeme kontaktovat přímo ty promotéry, které mají záznam o dobrém růstu organizace, aby jim dali šanci pomoci ve velké transakci

 

Jak mohu vytvořit vlastní nabídku pro svého zákazníka

Zpřístupnili jsme systém nabídek, který můžete použít k odeslání jednotlivých nabídek svým zákazníkům. To funguje pouze pro velké, velkoobchodní produkty. Přečtěte si víceTady

 

Jak obdržíte provizi

Všechny provize jsou vypočteny z USD a pak vyplaceny na váš bankovní účet nebo PayPal nebo WeChat, Revolut nebo dokonce Western Union ve vaší národní měně

Po dokončené transakci, kterou jste propagovali (nebo přítele, kterého jste pozvali do Oziway), se částka provize (aktivní nebo pasivní) přidá k vašemu zůstatku v aplikaci Oziway Wallet. Chcete-li získat své peníze, musíte podat žádost o výběr z peněženky Oziway. Sdělte nám, zda chcete, abychom vám zaplatili na bankovní účet, Wechat, paypal nebo účet Revolut nebo kancelář společnosti Western Union

 

Před výplatou je třeba vyplnit všechny formuláře nebo dokumenty

Požadujeme vyplnění online formuláře (formulář pro ověření daně), abychom věděli, odkud jste (ve které zemi platíte daně). Tento formulář je k dispozici na firemním řídicím panelu. Tyto informace předáváme platebním službám Oziway (jak je definováno ve Smlouvě) ke zpracování plateb

 

 

Prodejci

Stojí to něco být prodejcem na Oziwayi?

Přidání položek do Oziway je zdarma. Být součástí naší komunity prodejců vás nic nestojí, pokud vám nic neprodáme. Můžete uvést všechny své produkty, a pokud nechcete prodat nic na Oziway, nebudete platit nic. Jediné platby, které budete povinni zaplatit, jsou provize, které prohlásíte za zaplacení prodeje každé z vašich položek. Řekněte nám, kolik můžete zaplatit z prodeje, který pro vás vyděláme. Při zaúčtování položek definujete procentuální úrovně provizí.

 

Co je ověřený prodejce a jak se ověřit

Ověřený prodejce je prodejce, který byl ověřen Oziway jako bezpečný a důvěryhodný obchodní partner. Ověření znamená, že lidé vám budou důvěřovat více jako prodejci. Jakmile se stanete ověřeným prodejcem, obdržíte na stránce položky odznak Ověřený prodejce. Abychom se stali ověřeným prodejcem, potřebujeme vědět, kdo jste, budeme potřebovat vaše firemní dokumenty a případně důkaz, že máte kancelář nebo továrnu
Pokud se chcete stát ověřeným prodejcem, kontaktujte nás a vyžádejte si další informace z firemního řídicího panelu. Podrobnosti o tom, jaké informace nám potřebujete poskytnout

 

Jak zpřístupnit položku v mnoha zemích

Chcete-li, aby byla položka dostupná v mnoha zemích, je třeba přidat jako globální nabídku. Globální nabídka je položka, kterou můžete doručit zákazníkovi kdekoli na světě. To je zapsáno na Oziway jako globální nabídka a pak , asi po jedné hodině bude k dispozici na všech stránkách Oziway, ve všech různých měnách (počítáno automaticky) a automaticky přeloženy do mnoha jazyků. Pokud se jedná o fyzický produkt, bude nutné jej zaslat zákazníkovi v jiné zemi, budete mít možnost informovat zákazníka o dodatečných nákladech na dodávku

 

Jak mohu obdržet platbu za položky, které jsou prodávány s online platbou

Pokud jste měli digitální produkt (ke stažení) a zákazník za něj zaplatil online, přejděte do aplikace Oziway Wallet a klikněte na tlačítko Výběr. Zadejte údaje o svém účtu a částku, kterou chcete vybrat, a počkejte na platbu. Platby se provádějí jednou za měsíc

 

Co znamená při přidávání položky [dny potřebné k ověření]

To znamená, že vy, prodávající, potřebujete tolik dní k dokončení transakce. Musíte od zákazníka obdržet peníze a doručit zboží

 

Co znamená při přidávání položky [Přibližná dodací lhůta]

To je, kolik času budete prodávající potřebovat k dodání zboží zákazníkovi, dodací lhůta bude přibližná, protože záleží na tom, kde bude produkt odeslán. Tyto informace se zobrazí na stránce položky, aby zákazníci

 

Je třeba při přidávání položky ověřit moje produkty?

Pokud jste ověřený prodejce, položky nejsou ověřeny, budou publikovány ihned po jejich přidání. Pokud nejste ověřeným prodejcem, musí být ověřen (na obrazovce) týmem Oziway, aby se ujistil, že dodržuje smluvní podmínky naší platformy

 

Při přidávání položky, proč oziway mě požádat, abych zadejte cenu v USD

Cena usd je třeba použít, pokud je položka k dispozici pro doručení v mnoha zemích, protože z této ceny USD automaticky vypočítáme všechny ostatní měny pomocí denních aktualizací xe.com

 

Jak mohu přidat položky, které moje továrna vyváží

Přidali jsme možnost publikovat položky dostupné ve velkoobchodních množstvích. Ty jsou přidány bez konkrétních cen, jen cenové rozpětí. Můžete zaúčtovat minimální množství objednávky a cenové rozpětí, a pak, když zákazník má zájem, můžete vyjednat podmínky transakce pomocí systému Oziway Zprávy, který má funkci překladu, která je užitečná, když prodávající a zákazník mluví různými jazyky. Přečtěte si více Tady

 

Jak prodávat výrobky

Pokud chcete nabízet produkt nebo službu, přejděte na stránku Oziway ve vaší zemi (nebo na globální stránku Oziway.com) a přihlaste se na firemní řídicí panel. Zde najdete možnost [Přidat položku]. Přidání položky je ZDARMA. Přidání položky do naší databáze vás nic nestojí. Vše, co potřebujete, je zadat % provize, kterou zaplatíte společnosti Oziway poté, co je vaše položka povýšena a zákazník za ni zaplatí. Tuto platbu potřebujeme, abychom mohli pořadatelům zaplatit. % provizi zaplatíte pouze tehdy, obdržíte-li od zákazníka platbu a doručíte zboží zákazníkovi

Zobrazit původní text automaticky přeloženo

 

How do You get paid for physical products that you need to deliver

If you added the item with an offline payment, its easy – the Customer has to pay you directly by bank transfer, PayPal, WeChat, maybe Revolut, transfer within the Oziway Wallet or even by cash). You choose how to receive the money

 

How Do You know who to deliver physical products or services

Login to your Business Dashboard available on Oziway

There you will find a List of Pending Transactions – transactions that need to be fulfilled. When you open a transaction, you see all details, who bought what. You can start a conversation with the customer to make payment and delivery arrangements or discuss any other aspect of the transaction. Our Messages system automatically translates the conversation so even if the Customer talks in a different language, you will not have problems in communication

 

How Do You tell us that a transaction did not finalize, so that you don’t pay any Commission

Login to your Business Dashboard available on Oziway

There you will find a List of Pending Transactions – transactions that need to be accepted (OK) or rejected (FAIL). You have a number of days (Days needed to finalize the transaction) to verify that a transaction took place, therefore to Accept (OK) the transaction, or to Reject (FAIL). You reject the transaction if it did not finalize. You will not have to pay commission for rejected transactions

 

How do you pay the commission for the sale of physical products

Login to your Business Dashboard available on Oziway

There you will find a List of Transactions that need to be accepted (OK - delivered) or rejected (FAIL - not delivered). After you deliver the item and you complete the transaction (Customer paid, you delivered), you have 7 days to pay the commission to Oziway using one of the available payment methods. You will receive a tax receipt for marketing services after making the payment (please allow several working days for the tax receipt to be delivered to you)

Now in more detail, when you add items to Oziway, you enter how many days you need to finalize the transaction (including delivery). You set the status of each transaction, before the declared number of days has passed (if we receive no feedback, Oziway automatically sets the transaction to Success and you are required to pay the commission)

1 of 3 things now will happen:

- If the transaction was not finalized (Customer did not pay, no delivery took place), then set the status to Rejected (FAIL) and enter a description – what happened, why the transaction did not finalize. You will not be required to pay any commission
- If the transaction was set to Success (OK) automatically, but it did not actually take place (you forgot to reject the transaction), contact us and let us know what happened, using the contact form or chat. We will try to solve the problem
- If the transaction was finalized and its status set to Accepted (OK, automatically or by you), you have 7 days to make the payment (you will receive a business receipt for the payment). Please do not be late with the payment because after 7 days, if no payment is made, your products are automatically disabled

 

How do you get paid for downloadable products

When you add a Digital (Downloadable) product, you set a price in USD. Automatically this product will get published in all our country websites, and its price will be automatically converted to all currencies in those stores (Australian Dollar, Chinese Yuan, Euro etc). When a Customer pays, Your Balance will automatically be increased, you can then send a Withdrawal Request and we will pay to the account chosen by you. Please see above How we send the Payouts

 

Other information

How to become a partner of Oziway in your country

If you would like to be a Partner of Oziway in your country, please contact us (use to contact form). We are looking for Partner companies with established businesses and a solid reputation to help our Oziway users (Sellers, Promoters and Customers) in obtaining all necessary information related to their business on Oziway. We offer a solid business opportunity

 

Does Oziway Deduct Any Tax From Payouts

There are 2 kinds of taxes that are payable. An income tax as a Seller when you sell an item, and an Income tax for the Promoter when you earn a commission. As a Seller, you are obligated to issue a sales receipt to the Customer for your transaction, this has nothing to do with Oziway. As a Promoter, you are obligated to pay taxes on your earnings. In both cases you should pay taxes and other appropriate levies in your own country. We do not inform your country tax office about your earnings. This is your obligation. By using this service, you take the responsibility of reporting your own earnings to Your authorities. For this, we have made available a Tax Report feature for you to see all earnings and payouts for the year

 

 

Jak dostanete zaplaceno za fyzické produkty, které potřebujete dodat

Pokud jste přidali položku s offline platbou, je to snadné - zákazník vás musí zaplatit přímo bankovním převodem, PayPal, WeChat, možná Revolut, převod v rámci peněženky Oziway nebo dokonce v hotovosti). Můžete si vybrat, jak získat peníze

 

Jak víte, kdo dodávat fyzické produkty nebo služby

Přihlášení na firemní řídicí panel dostupný na Oziway

Zde najdete seznam nevyřízených transakcí - transakce, které je třeba splnit. Když otevřete transakci, zobrazí se všechny podrobnosti, kdo co koupil. Můžete zahájit konverzaci se zákazníkem, abyste mohli provést platební a dodací opatření nebo diskutovat o jakémkoli jiném aspektu transakce. Náš systém zpráv automaticky překládá konverzaci, takže i když zákazník mluví v jiném jazyce, nebudete mít problémy s komunikací

 

Jak nám říkáte, že transakce nebyla dokončena, abyste nezaplatili žádnou provizi

Přihlášení na firemní řídicí panel dostupný na Oziway

Zde najdete seznam nevyřízených transakcí – transakce, které je třeba přijmout (OK) nebo odmítnout (FAIL). Máte několik dní (Dny potřebné k dokončení transakce) k ověření, že transakce proběhla, proto přijmout (OK) transakce nebo odmítnout (FAIL). Transakci odmítnete, pokud nebyla dokončena. Za odmítnuté transakce nebudete muset platit provizi.

 

Jak zaplatíte provizi za prodej fyzických výrobků

Přihlášení na firemní řídicí panel dostupný na Oziway

Zde najdete Seznam transakcí, které je třeba přijmout (OK - doručeno) nebo odmítnuto (FAIL - nedoručeno). Po doručení zboží a dokončení transakce (Zákazník zaplatil, jste dodali), máte 7 dní na zaplacení provize společnosti Oziway pomocí jedné z dostupných platebních metod. Po provedení platby obdržíte daňový doklad pro marketingové služby (vyčkejte několik pracovních dnů, než vám bude daňový doklad doručen)

Nyní podrobněji, když přidáte položky do Oziway, zadáte, kolik dní je třeba dokončit transakci (včetně doručení). Nastavíte stav každé transakce před uplynutím deklarovaného počtu dní (pokud neobdržíme žádnou zpětnou vazbu, Oziway automaticky nastaví transakci na Úspěch a jste povinni zaplatit provizi)

1 ze 3 věcí, které se nyní stanou:

- If the transaction was not finalized (Customer did not pay, no delivery took place), then set the status to Rejected (FAIL) and enter a description – what happened, why the transaction did not finalize. You will not be required to pay any commission
- If the transaction was set to Success (OK) automatically, but it did not actually take place (you forgot to reject the transaction), contact us and let us know what happened, using the contact form or chat. We will try to solve the problem
- If the transaction was finalized and its status set to Accepted (OK, automatically or by you), you have 7 days to make the payment (you will receive a business receipt for the payment). Please do not be late with the payment because after 7 days, if no payment is made, your products are automatically disabled

 

Jak se dostanete zaplaceno za produkty ke stažení

Když přidáte digitální produkt (ke stažení), nastavíte cenu v USD. Automaticky tento produkt bude zveřejněn ve všech webových stránkách naší země a jeho cena bude automaticky převedena na všechny měny v těchto obchodech (australský dolar, čínský jüan, euro atd.). Když zákazník zaplatí, váš zůstatek se automaticky zvýší, pak můžete odeslat žádost o výběr a my zaplatíme na vámi zvolený účet. Viz výše Jak posíláme výplaty

 

Další informace

Jak se stát partnerem Oziway ve vaší zemi

Pokud byste chtěli být partnerem společnosti Oziway ve vaší zemi, kontaktujte nás (použijte kontaktní formulář). Hledáme partnerské společnosti se zavedenými podniky a dobrou pověstí, které pomohou našim uživatelům Oziway (prodejci, pořadatelé a zákazníci) získat všechny potřebné informace týkající se jejich podnikání na Oziway. Nabízíme solidní obchodní příležitost

 

Má Oziway Odečíst jakoukoli daň z výplaty

Existují 2 druhy daní, které jsou splatné. Daň z příjmu jako prodejce při prodeji položky a daň z příjmu pro pořadatele, když získáte provizi. Jako prodejce jste povinni vystavit zákazníkovi pro vaši transakci doklad o prodeji, což nemá nic společného se společností Oziway. Jako pořadatel jste povinni platit daně ze svých příjmů. V obou případech byste měli platit daně a jiné příslušné poplatky ve své vlastní zemi. Neinformujeme váš daňový úřad o vašich příjmech. Tohle je tvůj závazek. Používáním této služby nesete odpovědnost za nahlášení vlastních příjmů svým úřadům. Za tímto účelem jsme vám zpřístupnili funkci daňového výkazu, abyste mohli vidět všechny příjmy a výplaty za rok

 

Zobrazit původní text automaticky přeloženo

 

 

Chcete si přečíst další zajímavé články o platformě Oziway?

Níže najdete zajímavé články na různá témata

- Jak začít podporovat : klikněte na odkaz zde

- Seznam všech zemí, kde má Oziway webové stránky : klikněte na odkaz zde

- Jak začít prodávat : klikněte na odkaz zde

- Oddíl obecné nápovědy : klikněte na odkaz zde

- Jak systém Oziway funguje : klikněte na odkaz zde

- Kolik peněz lze vydělat : klikněte na odkaz zde

- Obecné faq (Nejčastější dotazy) : klikněte na odkaz zde

- Jak si vybrat konkrétní nabídku prodejců : klikněte na odkaz zde

- Jak publikovat velkoobchodní produkt :klikněte na odkaz zde

- Jak vytvořit vlastní nabídku z velkoobchodních produktů :klikněte na odkaz zde

  Načítání...